tirsdag den 13. december 2011

Tittepude - DIY

Sømanden har efterlyst læsepuder. Han klager over de hårde vægge...
Så nu er der gået lidt pudesygning i den. Jeg fik lyst til at lave en pude med tittekant. Jeg havde bare ingen tittekant, så jeg lavede min egen med den geniale lille dims til kantbånd fra Stof og Stil.
Jeg har lavet en DIY, hvis du skulle få lyst til at lave noget med tit på. 



Sømanden synes puden er blød og lækker med sin tittekant (:



Den smarte lille dims til at lave kantbånd med - lynhurtigt.




Hæft tittekanten på den ene side af pudens retside - nåle, nåle og nåle. 
Lav et lille snit i hjørnerne af tittekanten.


 Sy tittekanten på hele vejen rundt.


 Nu lægger du den anden side ovenpå ret mod ret. Husk stadig nålene!


 Nu syr  du hele vejen rundt langs den syning du lige har lavet.


 Voila en tittekant titter nu frem.



Måske kan hjørnerne laves lidt mere fikse? Jeg aner bare ikke hvordan? Nogle forslag?

10 kommentarer:

Stine Vasard sagde ...

Hvor er de fine - de må da være gode mod væggen
Solhilsner
Stine

Camilla Wedel Sivertsen sagde ...

Tak Stine

Skønt med en solhilsen - på en dag hvor det stortset kun har regnet!
Ja måske jeg skal lave rigtig mange puder og betrække væggene med dem (: Det må man vel kunne kalde et puderum så...

Sabrina sagde ...

Jeg kan godt lide dit top logo :) Hvor er det taget henne?

Camilla Wedel Sivertsen sagde ...

Det er taget på en vandretur i Norge i sommer. Ved Ulriken nær Bergen. Det var eventyrlig smukt!

Sabrina sagde ...

Åh det tror jeg gerne! Mine veninder har vandret meget i Norge, fantastiske billeder de har fået taget!

Jeg synes helt klart I skal tage til Irland, det er simpelthen så smukt. I skal tage en tur til Wicklow Bjergene. Det gjorde jeg. En dags tur, med afgang fra Dublin, og det var ikke så dyrt igen. Fantastisk udsigt!

Prinsesse Suh sagde ...

Jeg plejer at runde hjørnet en lille smule med tittekanten eller skråbåndet. Så får du kanten fin hele vejen rundt. Fin pude.

Camilla Wedel Sivertsen sagde ...

Sabrina, det lyder rigtig spændende! Det navn vil jeg huske! Vi har snakket om at starte i Wales og se Snowdonia og så sejle derfra til Irland - Dublin. Vi vil gerne besøge stedet, hvor PS: I LOVE YOU er optaget! (:

Tak prinsesse Suh. Det tip vil jeg gøre brug af næste gang. Lyder som om der kommer et fint resultat ud af det!

Sabrina sagde ...

Åh ja PS: I love you. Den er så sød, og det er faktisk Wicklow bjergene den er optaget i :) Så i skal helt klart tage på den dags tur, du får lige et link:

http://www.coachtoursofireland.ie/

Det var dem jeg tog en dags turen med, og det var fedt. Guiden er også helt vild flink!

Camilla Wedel Sivertsen sagde ...

Ejjj hvor fedt at du lige kiggede forbi og fortalte det! Nu har jeg endnu mere blod på tanden... (:

Anonym sagde ...

Hvor er den fin og hvor er han heldig!! :)